De vrijwilligers van Wonderland

Voor ieder wat wils

Wonderland maakt uitsluitend gebruik van vrijwilligers. De vaste kern vrijwilligers is verdeeld in het dagelijkse bestuur en de spelcommissie. Daarnaast, zeer belangrijk, een grote, wisselende groep vrijwilligers die tijdens de Wonderlandweek de kinderen begeleidt en de keuken  bemant. Iedere dag zijn er minimaal 100 vrijwilligers nodig om alles goed te laten lopen!

Het bestuur bestaat uit 7 personen die de algemene voorbereiding van Wonderland, behalve de spelprogramma’s, op zich nemen. Zij regelen allerlei verschillende zaken zoals:

  • Materiaal (tent, hout voor hutten, spelmateriaal)
  • Financiën (subsidie, sponsoring)
  • PR + communicatie (mails, nieuwsstukjes, website)
  • Indeling kinderen en vrijwilligers

 

 

 

Daarnaast is er een vaste groep vrijwilligers die actief is in de voorbereiding, namelijk de spelcommissie. Zij nemen de organisatie van het spelprogramma op zich. Zij verdelen onderling de programma’s en werken ze vervolgens in twee- of drietallen uit. Tijdens de Wonderlandweek zorgen ze er vervolgens voor dat de programma’s op rolletjes verlopen.

Alle kinderen worden ingedeeld in ongeveer 25-30 groepjes. Per groep zijn er minimaal twee groepsbegeleiders aanwezig. Een aantal vrijwilligers is de hele week aanwezig, maar er zijn ook vrijwilligers die maar een paar dagen meewerken. Wij streven er altijd naar om nieuwe jonge vrijwilligers te koppelen aan meer ervaren of volwassen vrijwilligers zodat de begeleiding van de groepjes goed in balans is. De vrijwilligers zijn het gezicht voor de kinderen en zorgen voor een leuke sfeer bij elk groepje.

Daarnaast zijn er nog vrijwilligers tijdens de week die niet vergeten mogen worden. Zo hebben we de vrijwilligers in de keuken. Hier werkt een groep van 4-5 personen die tijdens de Wonderlandweek 450 kinderen en tot wel 120 vrijwilligers voorzien van versnaperingen, zoals boterhammen, limonade en koffie.

Ook hebben we de ondersteuning (‘de materiaalploeg’) die spelletjes begeleiden, materiaal klaarzetten en opruimen en allerlei spullen halen en brengen. Verder hebben we nog 1 of 2 DJ’s, die de muzikale ondersteuning van Wonderland verzorgen en ten slotte zijn er nog de mensen die Wonderland mee opbouwen en afbreken.

Kortom, er is heel wat te doen en er is voor ieder wat wils!

Contact

Stichting KVW Wonderland

Burgemeester van Beckhovenstraat 23
5062 EE Oisterwijk

013-52 876 76
info@wonderland-oisterwijk.nl

KVK 41097773
BANK NL88 RABO 0138 9405 92

Blijf op de hoogte

Wilt u op de hoogte blijven van de gebeurtenissen rondom KVW Wonderland?Volg ons dan op Facebook.